[01] Gorąco - nie mogę zmniejszyć ogrzewania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ariu
    Classic
    • 2011
    • 17

    [01] Gorąco - nie mogę zmniejszyć ogrzewania

    Zamieszczone przez aronus
    ale instalacja LPG po około 100-150 tys. km wymaga nakładów finansowych np. wtryski, reduktor,
    Ile ten naklad wynosi ?? Policze... w koncu namawiam kazdego na gaz.

    Reduktor - 300zl, Wtryski - 400zl

    Niech bedzie, ze z wymiana wezy i filtrow, ktore i tak policze dalej 900zl, do tego 10 kompletow filtrow po zaszalejmy 80zl kazdy. ja licze wymiane co 10kkm, a bywa ze robi sie to jak serwis auta, 15-20-30kkm.

    Do tego ten drogi serwis u gazownika, ktorego i tak nikt nie zrobi bo przecież oszczedza, ale niech bedzie 200zl jednorazowo.

    Teraz ~5 drozszych przegladow o ~75zl.

    Cholera na 100kkm nazbieralo sie tego: 900 + 800 + 2000 + 375 = 4075zl, czyli przyjmijmy 4500zl, bo ladniej wyglada, a przeciez zawsze cos sie zepsuje okolo gazowego przez te 100kkm.

    Na 1000km ja tam widze "oszczędności" na poziomie min. 150zl (uwzglednie, ze w sumie to minimum 1,5l na 100km benzyny trzeba nalac, bo a to dotrysk, a to przelaczanie przy 60'C), a czasem oszczednosci podejda pod 230zl ( w koncu mamy oszczedzac, wiec dotrysk wylaczymy, a przelaczanie na 15'C, moze wtryski 100kkm przejada). Czyli przez te zakladane 100kkm, tracic bedziemy przez jakies 40kkm, a pozostale 60kkm "zarobimy" 9tys zł czyli zaledwie 1800 zl rocznie czyli 150zl miesiecznie.

    W sumie, jak do tego doliczymy, ze trzeba zalozyc gaz za 3500zl, to wyjdzie, ze przez 100kkm, to bedziemy musieli dolozyc do biznesu. Moze olac gaz i kupic diesla, w koncu 100kkm powinien przejechac bez napraw.

    Tylko z jakiego powodu terminy u wiekszosci gazownikow sa odlegle o kilka tygodni.
  • dodek78
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    [01] Gorąco - nie mogę zmniejszyć ogrzewania

    Witam

    prośba o pomoc - ruszyłem trochę ogrzewanie w chłodniejszy dzień i teraz grzeje non stop tak jakby był ustawiony MAX.
    Wszelkie regulacje pokręteł nic nie dają. Jak wyłączę dmuchawę na zero to też z kratek daje gorąc.
    Octavia 01 1.9 TDI 90KM 2003r

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      dodek78, Rozumiem że dmuchawe idzie wyłączyć tylko regulacja ciepło-zimno ci została na ciepło i nie można zmienić.Czy czasem nie urwała siel lub nie odczepiła linka sterowania ciepło-zimno i masz cały czas otwartą nagrzewnice.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • dodek78
        Classic
        • 2010
        • 8

        #4
        Dokładnie dmuchawa reguluje się normalnie. Po drodze Żona zajechała do warsztatu od klimy i próbowali to zrobić na poczekaniu ale po 40 min skapitulowali.

        Masz pomysł jak się dostać do tej linki ?

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          dodek78, To chyba trza ściągnąć plastikową ramke ozdobną a potem cały panel odkręcić i powoli wysunąć.Dobrze jak by też radia nie było bo zawsze z góry by szło sobie coś pomóc.Radia i tej małej kieszeni pod nim.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • FishPL
            Rider
            • 2012
            • 296

            #6
            dodek78, w poprzednim samochodzie miałem tak samo w zimę było ustawione "na rękę" grzanie, wiosną zaczęło mi coś nie pasować felerem było urwane mocowanie linki przy sterowaniu nagrzewnicą u Ciebie na 99% też będzie problem z linką.

            Komentarz

            • Mikeangelo
              Classic
              • 2014
              • 6

              #7
              Witam. U mnie jest prawdopodobnie ten sam problem. W moim przypadku jest tak że jak ustawie na zimno to nawet leci zimno, ale wystarczy że przekręcę pokrętło o milimetr i grzanie oczy wypala. Gdzie znajduje się ta linka sterowania nagrzewnicą?? dodek78 poradziłeś sobie z tym problemem?

              U mnie panel z pokrętłami wygląda tak:



              a z tyłu wymacałem tylko jakąś kostkę i wiązkę kabli. Gdzie znajduje się ta linka od nagrzewnicy?

              Komentarz

              • maxdax
                Drive
                • 2010
                • 93

                #8
                wypadło Ci mocowanie linki od klap, pod schowkiem po lewej stronie włóż głęboko rękę kręć pokrętłem to je wymacasz, jest tam taki otwór a w nim języczek, trzpień z nacięciem wchodzi w otwór i niby się trzyma tego języczka (pseudo zatrzask) mi to wypadło już drugi raz i zawsze latem teraz złapałem klejem i jest spokój. Jak masz mały palec to w otworze musisz wymacać języczek i ustawić go na środku bo lubi uciekać na bok potem wepchnąć odpowiednio ustawiony trzpień z linką żeby go złapał.

                Komentarz

                • Mikeangelo
                  Classic
                  • 2014
                  • 6

                  #9
                  maxdax masz rację, wypadło. Tylko problem jest taki że nie chce cały wejść w ten otwór. Jutro wyciągne radio to może bede miał lepszy dostęp żeby coś pomanewrować. Zaobserwowałem też że jak wejdzie do połowy ten trzpień w otwór, i przesuwam zimno <-> ciepło , to albo wieje zimne i letnie lub chłodne i gorące.

                  [ Dodano: Sob 16 Sie, 14 15:14 ]
                  A więc udała mi się naprawa tego grzania. Może trochę prowizorka ale to wszystko wyjdzie z czasem. Ja dla drobnego ułatwienia odkręciłem sobie schowek. W końcu to tylko 5 śrub.


                  Tak jak maxdax pisał, wypadł ten trzpień

                  z otworu


                  Mój problem zaczął się gdy zobaczyłem że języczek i dwie prowadnice które są po jego bokach są skrzywione

                  i przez to trzpień nie chce wejść cały w otwór. Ucelowałem i wepchnąłem go ile tylko miałem siły i wyglądało to tak


                  Gdybym to tak zostawił to na pewno znowu by wypadł. Musiał bym chyba rozebrać całą deske rozdzielczą żeby się dostać do tego elementu (nagrzewnica?) i mając to już na wierzchu zabrać się za prostowanie języczka i tych prowadnic. Wpadłem na inny pomysł, a mianowicie pociąłem podkładki filcowe i skleiłem je razem



                  Efekt końcowy wygląda tak



                  Prowizorka jak ch.. ale nie bede rozkręcał całego kokpitu żeby to naprawić jak Pan Bóg przykazał. Grzanie już się reguluje prawidłowo. Zobacze jak długo taki patent wytrzyma, a jak bym w przyszłości musiał rozebrać całą deske żeby coś zrobić to wtedy i to się już naprawi przy okazji.

                  Komentarz

                  • FishPL
                    Rider
                    • 2012
                    • 296

                    #10
                    haha dobre rozwiązanie jeśli będzie działało to nie ważne jakim sposobem

                    Komentarz

                    • maxdax
                      Drive
                      • 2010
                      • 93

                      #11
                      ten języczek jest fabrycznie zakrzywiony, tak musi być, jedna cześć wchodzi a druga zaciska bok aby nie wypadało, ale niestey wypada ja złapałem klejem i od jakiegoś czasu spokój. Powinna Ci całkowicie wejść główka tego trzepienia w otwór.

                      Komentarz

                      • Mikeangelo
                        Classic
                        • 2014
                        • 6

                        #12
                        No to nie wiem czemu, ale nie chcialo wejsc do konca a uzylem naprawde duzo sily :/

                        Komentarz

                        Pracuję...